انتخاب

ساخت وبلاگ

جت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری عصر جمعه با حضرات آیت الله عبدالکریم موسوی اردبیلی و شبیری زنجانی از مراجع عظام تقلید دیدار کرد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری عصر جمعه با حضرات آیت الله عبدالکریم موسوی اردبیلی و شبیری زنجانی از مراجع عظام تقلید دیدار کرد.

به گزارش انتخاب، دکتر روحانی امروز به منظور زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و دیدار با مراجع عظام تقلید وارد قم شد.

وی قبل از این دیدار با آیات عظام لطف الله صافی گلپایگانی ، ناصر مکارم شیرازی ، جعفر سبحانی و علوی گرگانی دیدار و گفت و گو کرد.

وی قرار است با ایت الله جوادی آملی نیز دیدار داشته باشد.

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 211 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:10

شرکت دولتی روس اتم عملیات ساخت نیروگاه اتمی بوشهر ۲ را تا پایان امسال آغاز خواهد کرد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شرکت دولتی روس اتم عملیات ساخت نیروگاه اتمی بوشهر ۲ را تا پایان امسال آغاز خواهد کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از  اسپوتنیک، یک منبع آگاه در شرکت روس اتم روز پنجشنبه تاکید کرد: ما امیدواریم که طرف ایرانی پارامترهای مورد نظر در این سایت را مشخص کند تا ما بتوانیم کار را در برخی از بلوک های این پروژه تا پیش از پایان امسال آغاز کنیم.

روسیه پیش از این یک نیروگاه اتمی در بوشهر احداث کرده است. توافقنامه مربوط به احداث نیروگاه اتمی بوشهر در سال 1995 میلادی نهایی شد ولی اجرای این پروژه بارها به خاطر مسائل فنی و مالی به تاخیر افتاد.

محمود شوری رئیس برنامه اوراسیا در مرکز تحقیقات راهبردی در تهران به رادیو اسپوتنیک گفت: حتی با لغو تحریمهای بین المللی و ورود سرمایه گذاران خارجی، ایران هنوز ترجیح می دهد که با شریک قابل اعتماد خود یعنی روسیه، قرارداد ببندد.

وی در ادامه تاکید کرد: پس از ساخت و بهره برداری از فاز نخست نیروگاه اتمی بوشهر، ایران فهمید که به حداقل 2 واحد دیگر نیروگاه اتمی نیاز دارد و تصمیم گرفت تا این کار را به شرکت روس اتم واگذار کند.

محمود شوری افزود: تجربه طولانی همکاری سازنده ما با روسیه و پتانسیل فنی روسیه در جریان ساخت نیروگاه اتمی بوشهر ما را متقاعد کرد که تصمیم درستی اتخاذ کرده ایم. روسیه یک برتری کاملا مشهود نسبت به پیمانکاران احتمالی دارد و ما مطمئن هستیم که روسیه این کار را جدی گرفته و یک شریک قابل اعتماد است که می توانیم روی آن حساب کنیم.

نیروگاه اتمی بوشهر یک در سپتامبر 2011 میلادی به بهره برداری رسید و در اوت 2012 میلادی به ظرفیت کامل رسیده است.

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 146 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:10

روز شنبه مدارس سراسر کشور دایر می باشد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : روز شنبه مدارس سراسر کشور دایر می باشد.

در پی شایعاتی مبنی بر تعطیلی مدارس در روز شنبه با توجه به اینکه هیچگونه اطلاعیه‌ی رسمی از سوی آموزش و پرورش صادر نشده است، تمامی مدارس در روز شنبه برقرار می باشد

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 135 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:10

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 150 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:09

فرشاد مومنی با تاکید بر اینکه باید یک برنامه مبارزه با فساد اقتصادی مبتنی بر پیشگیری طراحی کنیم، گفت: صرفا مبارزه صادقانه با دانه درشت ها اثر بازدارندگی اجتماعی در پی نخواهد داشت؛ لذا در گام نخست، شناسایی بسترهای بروز فساد اقتصادی در کشور الزامی است تا اثر بازدارندگی داشته باشد و مفسدان احساس ناامنی کنند.

به گزارش انتخاب، این عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در دهمین نشست هم اندیشی توسعه با محوریت «اقتصاد مقاومتی» که در سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان برگزار شد، با اشاره به رموز توسعه نیافتگی جوامع از دیدگاه اقتصاددانان اظهار کرد: باید مفاهیم کلیدی و سرنوشت ساز را جدی بگیریم. درباره آنها ژرف اندیشی کنیم و فهم عمومی ایجاده شده از این مفاهیم را عمق ببخشیم.

وی با بیان اینکه هویت جمعی پیدا کردن یک فهم از هر مسئله کلیدی سقف قابلیت عینیت بخشی به آن مفهوم را مشخص می کند، افزود: همه مفاهیم کلیدی و سرنوشت ساز در کشور ما در چارچوب فهم مسلط و موجود در جامعه به کار خود ادامه می دهد لذا توسعه یافتگی اتفاق نمی افتد.

این مدرس دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر لزوم شناسایی ابزارهای مناسب جهت تعمیق مفاهیم تصریح کرد: بعد از اینکه تکلیف ما با «مفهوم» روشن شد، نیازمند یک فهم نظری عمیق مبتنی بر علم هستیم. زیرا علم از نظریه آغاز و به نظریه ختم می شود؛ لذا برآیند یک تجربه 10 هزار ساله نشان می دهد که برای تمدن سازی باید فهم نظری عمیق داشته باشیم.

وی مهاجرت افسارگسیخته، غیر عادی و بی ضابطه را یکی از عوامل اصلی توسعه نیافتگی ایران در دوران پهلوی دانست و اضافه کرد: کارشناسان و روشن فکران بعد از انقلاب، نبود امکانات را دلیل مهاجرت روستاییان به شهرها معرفی کردند لذا بعد از مقام تصویر، در مقام تحلیل برآمدند. براین اساس، نرخ تامین زیرساخت های فیزیکی توسعه روستایی در سال 1368 نسبت به سال 1358 حدود 11.5 برابر شد و نقطه عطف تاریخ تجربه های توسعه روستایی را رقم زد. اما شدت مهاجرت ها کاهش نیافت.

این عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه فهم نظری همواره مورد تمسخر علم گریزان قرار دارد، عنوان کرد: عمل در غیاب فهم نظری نه تنها مشکلی را حل نمی کند، بلکه یک مشکل به سایر مشکلات می افزاید.

وی شوک افزایش 550 درصدی قیمت حامل های انرژی را یکی از فاجعه آمیزترین سیاست گذاری ها دانست و ادامه داد: این مطلب که مصرف انرژی در ایران به طرز غیر متعارفی بالاست، کاملا درست است. اما ارتباط این مسئله به ارزان قیمت بودن حامل ها، فهم نظری غلط محسوب می شود که منجر به ایجاد فقر بی سابقه در کشور، زمین گیر شدن تولید و مهم‌تر از همه، عدم کاهش مصرف حامل های انرژی شد.

مومنی مفهوم «اقتصاد مقاومتی» را نیازمند غنی سازی دانست و گفت: این مفهوم برگرفته از ایده «اغتنام فرصت ها و مهار تهدیدها» یا «قدرت انعطاف در برابر تغییر» است.

وی با بیان اینکه در درون هر تغییر طیفی از فرصت ها و طیفی از تهدیدها وجود دارد، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی فرایند دستیابی به آن توانایی هایی است که از فرصت ها حداکثر استفاده را داشته باشد و تهدیدها را تا سر حد ممکن مهار کند. مفهوم اقتصاد مقاومتی تنها ما را نسبت به تهدیدها حساس کرده است. در حالی که ایران در دهه اخیر از طریق نداشتن قدرت انعطاف برای رویارویی خردورزانه با فرصت ها آسیب های بسیاری را متحمل شده است.

این مدرس دانشگاه، کلید ارتقای توان مقاومت در اقتصاد را پیش بینی پذیر کردن امور دانست و متذکر شد: پیش بینی پذیر شدن امور در سطح نظری منوط بر ایجاد یک نظم اجتماعی قاعده محور و غیر قائم به شخص است. در واقع اگر سه مولفه علم محوری، قانون محوری و برنامه محوری بر جامعه حاکم باشد، نظم اجتماعی پیش بینی پذیر شود. دستاورد این پیش بینی پذیری در سطح عمل، تولیدمحوری ساختار نهادی یا تسلط «گرایش به تولید» در جامعه خواهد بود، زیرا تولیدمحوری به مثابه یک نظام حیات جمعی است.

وی با تاکید بر اینکه باید یک برنامه مبارزه با فساد اقتصادی مبتنی بر پیشگیری طراحی کنیم، یادآور شد: صرفا مبارزه صادقانه با دانه درشت ها اثر بازدارندگی اجتماعی را در پی نخواهد داشت. با افشاگری فقط قباحت فساد در جامعه از بین می رود؛ لذا در گام نخست شناسایی بسترهای بروز فساد اقتصادی در کشور الزامی است تا اثر بازدارندگی داشته باشد و مفسدین احساس ناامنی کنند.

مومنی طراحی یک برنامه توسعه گرای حمایت از تولید را گام بعدی دانست و بیان کرد: «تولید» در ساختار نهادی مشوق رانت و ربا و فساد، فضایی برای توزیع مجدد رانت ایجاد می کند. در شرایطی که 7000 بنگاه صنعتی کشور ورشکسته و تعطیل شده، تخصیص حتی یک ریال برای راه اندازی بنگاه جدید شبهه ناک است، مگر اینکه مبتنی بر علم و برنامه باشد.

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 134 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:09

وزیر اطلاع رسانی بحرین در اظهاراتی تعجب برانگیز مدعی شد که ایران از طریق ۴۰ شبکه ماهواره ای علیه امنیت ملی منامه اقدام می‌کند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر اطلاع رسانی بحرین در اظهاراتی تعجب برانگیز مدعی شد که ایران از طریق ۴۰ شبکه ماهواره ای علیه امنیت ملی منامه اقدام می‌کند.

به گزارش انتخاب، «علی بن محمد الرمیحی» وزیر اطلاع رسانی بحرین در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن بار دیگر ضمن طرح ادعاهای تکراری این کشور علیه ایران مدعی شد که تهران مخل امنیت جهان عرب است.

بر اساس این گزارش، این ادعای مقام بحرینی در حالی است که رژیم آل خلیفه با حمایت از گروه ها و جریان های تروریستی در داخل و خارج از مرزهای این کشور، امنیت منطقه را با مخاطره مواجه ساخته است.

وزیر اطلاع رسانی بحرین همچنین مدعی شد که ۴۰ شبکه ماهواره ای تحت حمایت ایران قصد دارد در بحرین فتنه و در جامعه این کشور شکاف ایجاد کند.

این مقام بحرینی همچنین ادعا کرد که این کشور در زمینه حقوق بشر دستاوردهای بسیاری داشته است. ادعاهای وی در حالی مطرح می شود که مسئولان رژیم آل خلیفه از زمان قیام مردمی این کشور در سال ۲۰۱۱ تاکنون به شدت صدای کسانی را که خواهان اصلاحات قانونی و سیاسی در بحرین هستند سرکوب می کند.

الرمیحی مدعی شد که بحرین در معرض توطئه ای قرار گرفته که هدف آن ایجاد ناامنی و برهم زدن ثبات در این کشور است و این اقدامات از طریق تروریسم، قاچاق سلاح و مواد منفجره صورت می گیرد.

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 144 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:09

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: یک فروند بالگرد نظامی در جنوب غربی فرانسه سقوط کرده است.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سقوط بالگرد نظامی فرانسه در جنوب غربی این کشور منجر به کشته شدن چهار نفر شد.

به گزارش انتخاب به نقل از میزان، خبرگزاری فرانسه گزارش داد: یک فروند بالگرد نظامی در جنوب غربی فرانسه سقوط کرده است.

بنابر گزارش ها در این حادثه دستکم 4 نفر کشته شدند.

این بالگرد نظامی متعلق به پلیس فرانسه بوده است

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 156 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:09

بسیاری از افراد صبح بلافاصله بعد بیدار شدن از خواب به سراغ آینه رفته و صورت خود را در آن تماشا می کنند؛ انجام این کار در زنان بیشتر از مردان است.

  به گزارش انتخاب،در گذشته افراد برای نشاط و زیبایی پوست صورت و بدن خود از عصاره مواد طبیعی ماسک هایی تهیه کرده و آن را بر روی پوست صورت و بدن خود به کار می بردند همچنین در برنامه های غذایی آنها اثری از فست فودها و مواد نگهدارنده زیان آور دیده نمی شد و گاهی فرد حتی به مرز میانسالی هم که می رسید اثری از چین و چروک و ضایعات پوستی در وی مشاهده نمی شد .

با گذر زمان و صنعتی شدن جوامع مواد طبیعی جای خود را به مواد مصنوعی داده و نداشتن تحرک کافی ، وجود آلاینده های صنعتی ، استفاده از ماسک های مصنوعی که برای تهیه آن ها از مواد شیمیایی استفاده شده و ده ها مورد دیگر باعث شده تا اغلب افراد از نداشتن پوستی سالم و شاداب گلایه داشته باشند .

آن چه مهم بوده و باید توجه ویژه ای به آن معطوف شود این است که به چه قیمت زیبایی را به پوست خود هدیه کنیم ؟

فریب تبلیغات گمراه کننده را نخورید
با استقبالی که افراد از انواع روش های درمانی برای ترمیم و بهبود زیبایی پوست و موی خود انجام می دهند تبلیغات زیادی در این حوزه مشاهده می شود که نداشتن آگاهی کافی در مراجعه به این افراد یا موسسات می تواند سلامت پوست و موی شما را به مخاطره اندازد.
در واقع تبلیغاتی که در حوزه پوست و مو انجام می شود به گونه ای است که بیمار نمی تواند تشخیص دهد آیا شخص یا مرکز مورد نظر تخصص انجام این کار را دارد و آیا نکات ذکر شده در تبلیغات او قانون مند بوده و در حیطه وظایف وی محسوب می شود؟

اگر نگاهی موشکافانه به این تبلیغات داشته باشید متوجه می شوید اغلب تبلیغاتی که در مجلات، روزنامه ها و کارت های ویزیت نوشته می شود بسیار گمراه کننده است بطوری که بیمار نمی تواند تشخیص دهد فردی که می خواهد به او مراجعه کند پزشک متخصص پوست و مو است یا خیر.

نکته مهم دیگر آن که بسیاری از افراد سودجو و غیر پزشک به انجام کارهای تخصصی پوست و مو روی آورده اند و هر کس می خواهد از این بازار آشفته سهمی داشته و از آب گل آلود ماهی بگیرد.

وقتی در خیابان قدم میزنیم کم نیستند تبلیغاتی که بر روی دیوارها برای زیبایی پوست و مو نصب شده و حتی بسیاری از این تبلیغات به مترو هم راه یافته است و بسیاری از فروشندگان مترو اقدام به فروش و تبلیغ کرم ها و ماسک هایی می کنند که برای پوست و مو مفید بوده و همانند یک پزشک به مردم مشاوره می دهند که صحت آن جای سوال دارد .

این تبلیغات تا جایی پیش رفته که حتی برچسبی بر روی شیشه داروخانه ها نصب شده به این مضمون که مشاوره پوست و مو در این داروخانه رایگان ارائه می شود ؟!

تغییر در سبک زندگی و افزایش آگاهی
بسیاری از مشکلاتی که افراد در خصوص پوست و موی خود با آن مواجه هستند ناشی از سبک زندگی و نداشتن اطلاعات کافی در جهت خود مراقبتی است . همواره بیان می شود که پیشگیری مهمتر از درمان است پس هر قدر آگاهی خود را در زمینه های مختلف سلامتی افزایش دهیم و تغییراتی در سبک زندگی خود اعم از برنامه غذایی و میزان تحرک ایجاد کنیم مسلما نتیجه بهتری حاصل خواهد شد.

استفاده از مواد غذایی ارگانیک و طبیعی ؛ مصرف آب کافی در طول روز , ورزش و تحرک ، استفاده از هوای سالم پارک ها و در واقع ساعاتی را در طول روز وقف سلامت خود کنیم قاعدتا از بروز بسیاری از معضلات پوست و مو جلوگیری کرده ایم .

همیشه استفاده از مواد مصنوعی و شیمیایی و یا مراجعه به مراکزی که ادعای حفظ زیبایی و بازگرداندن سلامت پوست و موی شما را دارند ، کارساز نیست و شاید کمی همت کافی باشد تا به روش های طبیعی و مطمئن سلامت پوست و موی خود را تضمین کنید.

مراجعه به متخصص پوست و مو بهترین راه حل است
گاهی ممکن است افراد تمامی موارد خود مراقبتی را رعایت کنند اما باز نیاز به درمان برای حفظ زیبایی پوست و موی خود داشته باشند و طبیعی است که مراجعه به یک متخصص در این زمینه می تواند کمک زیادی به افراد کند.

نکته حائز اهمیت این است که امروزه تعداد متخصصان و مدعیان درمان انواع عارضه های پوست و مو زیاد شده و انتخاب یک فرد متخصص ذیصلاح بسیار مهم و ضروری است .

دکتر همایون مژدهی آذر عضو انجمن متخصصین پوست ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر مهمترین مشکلی که متخصصین پوست و مو با آن مواجه هستند، عدم آگاهی مردم برای مراجعه به یک پزشک متخصص در این زمینه است، بیان می کند : هر روز با افرادی مواجه هستیم که با سطح تحصیلات مختلف و غیر مرتبط به انجام خدمات درمانی پوست و مو می پردازند و این در حالی است که باید مراجع ذیصلاح از جمله وزارت بهداشت و درمان شفاف سازی های لازم را در این زمینه انجام داده تا بسیاری از افراد غیر پزشک و سودجو به انجام کارهایی از قبیل کاشت مو و لیزر درمانی نپردازند.

وی ادامه می دهد : تا زمانی که این مهم انجام نشود بسیاری از افراد سودجو و حتی برخی از پزشکان غیر متخصص بدون گذراندن دوره های آموزشی لازم تحت نظر افراد صلاحیت داری که از سوی وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی تعیین شده اند به انجام انواع اقدامات درمانی پوست و مو از قبیل کاشت مو ؛ رفع چین و چروک پوست ، تزریق ژل و بوتاکس و همچنین لیزر درمانی خواهند پرداخت.

این متخصص پوست و مو می گوید : این که در یک ساختمان طی یک دوره چند ماهه به افراد آموزش های تخصصی پوست و مو را ارائه دهیم به هیچ وجه با اسلوب و قواعد و اخلاق پزشکی سازگار نیست واگر آموزشی صورت می گیرد حتما باید با مجوز وزارت بهداشت و تحت نظر افراد صلاحیت دار و چه بسا در مراکز مورد تایید وزارت بهداشت مثل انجمن های تخصصی مربوطه ؛ سازمان نظام پزشکی یا دانشگاههای علوم پزشکی باشد .

وی با ابراز تاسف از اینکه کوچکترین تغییری در این ساختار دیده نشده و تعداد خاطیان در این زمینه رو به افزایش است بیان می کند : نظارتهای جدی در این زمینه از سوی متولیان امر انجام نمی شود و نکته مهم دیگر این است که عموم مردم آگاهی لازم را در مراجعه به متخصصین پوست و مو ندارند.

امور درمانی در حیطه اختیارات آرایشگران نیست
در این بازار داغ تبلیغات انواع کارهای زیبایی و درمانی پوست و مو ، آرایشگران از توجه ویژه ای برخوردارند و شاید میزان مراجعات به این قشر بیش از سایر افراد و مراکز باشد.
بسیاری از مردم بر این باورند که چون آرایشگر با پوست و موی افراد سروکار دارد قطعا اطلاعاتش در خصوص پوست و مو نیز کافی بوده و این توانایی را دارد که به کارهای درمانی در این حوزه بپردازد.

مژدهی آذر با اشاره به اینکه بسیاری از افراد سودجو و غیر پزشک به انجام کارهای تخصصی پوست و مو روی آورده اند خاطرنشان می کند: خیلی از آرایشگاه ها به انجام کارهای لیزری، پاکسازی پوست از انواع جوش ها و ارائه مشاوره در جهت تقویت و پرپشت شدن موی افراد پرداخته و یا در مراکز درمانی افرادی که کمترین سطح تحصیلات را دارند به انجام خدمات درمانی و مشاوره در زمینه پوست و مو می پردازند که این معضل نشان از ضعف مدیریتی و نظارتی در سیستم سلامت دارد.

شاید بهتر باشد قبل از انجام هر کاری در خصوص سلامت بدنمان ابتدا اطلاعات لازم را در خصوص مشکل مد نظرمان افزایش دهیم و سپس با انتخاب آگاهانه به افراد متخصص و ذیصلاح که توانایی ارائه خدمات مشاوره ای و درمانی را دارند مراجعه کنیم و به این ترتیب از سوء استفاده افراد سودجو که سلامت افراد را هدفی برای مقاصد تجاری خودشان قرار داده اند ،جلوگیری کنیم .

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 153 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:09

 رییس‌جمهور به منظور زیارت حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه(س) و دیدار با مراجع عظام تقلید صبح روز جمعه به استان قم سفر کرد.

تمام تلاش دولت یازدهم رسیدن به نرخ رشد ۵ درصدی در سال جاری است

به گزارش انتخاب، رییس‌جمهور در دیدار با حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی حوزه‌های علمیه، بویژه حوزه علمیه قم و مراجع عظام تقلید را یکی از بزرگترین پشتوانه‌ها و سرمایه‌های معنوی و فرهنگی ملت و دولت دانست.

حسن روحانی روز جمعه با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در قم، گفت: در ترسیم راهبرد فرهنگی کشور و در صحنه نگه داشتن مردم، حوزه نقش اساسی دارد.

وی با تشریح برنامه‌ ها و دستاوردهای دولت یازدهم در عرصه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، از حوزه‌های علمیه، مراجع عظام تقلید و بویژه حضرت آیت الله مکارم شیرازی که در تمام مراحل و سختی ها، از دولت پشیبانی کرده اند، سپاسگزاری کرد.

وی با ارائه آمار و استنادات اظهار کرد: در حوزه‌های علمی و فرهنگی و بویژه در مدارس و دانشگاه ها، حرکت خوب و رو به رشدی در کشور انجام گرفته که این روند باید با شتاب بیشتری ادامه یابد.

وی برقراری آرامش در بازار اقتصادی کشور، کاستن از نرخ تورم و رشد یک درصدی در سال ۹۴ به رغم کاهش بهای نفت را، از جمله دستاوردهای دولت برشمرد و تاکید کرد: تمام تلاش دولت یازدهم رسیدن به نرخ رشد ۵ درصدی در سال جاری است.

رییس‌جمهور افزود: در بحث اشتغال به رغم اینکه طی سالهای گذشته اشتغال خالص تقریبا صفر بود، اما این رقم از سال ۹۳ افزایش یافت و روند اشتغالزایی با ایجاد رونق در کشور، ادامه می‌یابد.

وی ابراز امیدواری کرد که با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های حوزه‌های علمیه که در تاریخ کشور همیشه پیشتاز بوده‌اند و امروز نیز این پیشتازی را حفظ کرده‌اند، جایگاه ایران اسلامی در منطقه و جهان بیش از پیش ارتقا یابد.

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی نیز در دیدار رییس‌ جمهوری اسلامی ایران، با قدردانی از تلاش های دولت یازدهم برای اعتلای ایران اسلامی، تصریح کرد: دولت برای بهبود وضعیت کشور و رسیدگی به وضعیت محرومان و اقشار ضعیف جامعه اقدامات زیادی انجام داده و در این مسیر به موفقیت های خوبی نیز دست یافته است که باید با عزم بیشتر و حمایت همگان ادامه یابد.

مرجع عالیقدر جهان تشیع در این دیدار که صبح جمعه برگزار شد، خطاب به حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی افزودند: شما رییس جمهوری موفقی هستید و با وجود همه مشکلاتی که بخشی از آن میراث گذشته و بخش دیگر نیز شیطنت اجانب و بیگانگان است، به تلاش های خود برای ساختن کشور ادامه می‌دهید.

وی با تاکید بر این‌که «نباید انتظار داشت که مشکلات یک شبه حل شود»، گفت: برای رفع این مشکلات زحمات زیادی متقبل شده اید و بحمدالله موفقیت های خوبی نیز نصیب دولت شده است که باید با جدیت بیشتر برای خدمت به مردم و بویژه محرومان ادامه یابد.

حضرت‌ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با تاکید بر ضرورت تقویت وحدت در جامعه تاکید کرد: برخی با ایراد گرفتن های بدون توجه به امکانات و حتی ارائه یک پیشنهاد برای رفع مشکلات، به دنبال مایوس کردن مردم هستند و این در حالی است که انتقاد کردن صرف، و بدون ارائه پیشنهاد، عادلانه و منصفانه نیست.

وی در همین ارتباط ضرورت پرهیز از جناح گرایی و توجه به منافع ملی را خاطرنشان کرد و گفت: متاسفانه برخی هنوز جناحی فکر می کنند که معنای آن، فدا کردن منافع ملی به پای منافع جناحی است؛حرکتی که همگان بشدت باید از آن پرهیز کنند.

این مرجع عالیقدر جهان تشیع در ادامه با ارائه رهنمودهایی در حوزه های اقتصادی و فرهنگی اظهار کرد: بیکاری یکی از معضلات اساسی جامعه امروز است و دولت باید با اطلاع رسانی بیشتر، دستاوردهای خود را در این حوزه برای مردم تشریح کند و برای حل قطعی مشکل اشتغال، همچنان اهتمام داشته باشد.

حضرت‌ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه، توزیع نامناسب یارانه ها را یک معضل برای اقتصاد کشور دانست و با تاکید بر ضرورت عزمی راسخ برای رفع این معضل، افزود: در حالی که کشور برای پیشبرد طرح های مرتبط با تولید و آبادانی و اشتغال بشدت نیازمند سرمایه است، مشکل بزرگ توزیع یارانه به صورت عمومی باید حل شود.

دولت در مسیر تلاش برای رونق اقتصادی، توسعه کشور و حل مشکلات مردم مصمم است

رییس‌جمهور هم‌چنین در دیدار با حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی بر اهتمام و جدیت دولت برای تلاش در راستای رونق اقتصادی، توسعه کشور و حل مسائل و مشکلات مردم تاکید کرد.

حسن روحانی روز جمعه با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در قم، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت ولی عصر(عج)، گزارشی از اقدامات دولت تدبیر و امید در زمینه رفع مشکلات اقتصادی و اداره کشور در شرایط دشوار دوران تحریم و کاهش شدید قیمت نفت در سال ٩٤ ارائه کرد.

وی با بیان این‌که «خوشبختانه در سال جاری با ایجاد فرصت‌ها و فضای مناسب برای توسعه روابط خارجی، بیش از هر زمان به بهبود شرایط اقتصادی کشور امیدواریم، گفت: فراتر از تلاش‌های دولت؛ دستیابی به شرایط خوب اقتصادی و فرهنگی نیازمند وحدت، اتحاد و همدلی عمومی در کشور است.

وی با اشاره به شرایط حساس و اوضاع نابسامان در برخی کشورهای منطقه خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری امن و با ثبات؛ برای تامین صلح، آرامش و امنیت در منطقه تلاش می‌کند.

رییس‌جمهور با اشاره به حضور پر شور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در آرامش و امنیت کامل، اظهار امیدواری کرد تا دولت تدبیر و امید بواسطه دعای خیر و حمایت مراجع و علما و ادامه حضور مردم بتواند هماهنگ‌تر و فعال‌تر از گذشته در مسیر رفع مشکلات کشور گام بردارد.

وی اجرای احکام الهی در کشور را هدف اصلی انقلاب اسلامی و مجاهدتهایی که در این مسیر انجام شده دانست و ادامه داد: همه ادیان الهی به دنبال بسط معنویات الهی و انسانی هستند و دولت از ابتدای فعالیت خود تلاش کرده تا در این مسیر، بویژه آشنا کردن بیشتر نسل جوان با معنویات اسلام، تلاش کند.

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی نیز در این دیدار با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت صاحب الزمان(عج) به رییس جمهوری و آرزوی توفیق برای دولتمردان در مسیر خدمت به مردم و تعالی کشور، افزودند: خوشبختانه با اقدامات و تلاش های دولت و حسن تدبیر رییس جمهوری، مردم نسبت به بهبود شرایط بسیار امیدوارتر از گذشته شده اند و مطمئنا با تلاش بیشتر و تدبیر شما، مشکلات برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم مراقبت از رعایت قوانین شرعی و حفظ احکام اسلام در مناسبات سیاسی و اجتماعی در کشور، بر ضرورت ادامه سیاستهایی که به ثبات، آرامش و امنیت مردم منطقه بویژه در سوریه، عراق و یمن منجر می شود، تاکید کرد.

وی توسعه روابط با دیگر کشورها را ضروری و مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: باید در مجامع بین المللی حضور و مشارکتی فعال داشته باشم و به گونه ای پیش برویم که مردم به توسعه روابط با دنیا امیدوارتر باشند و ما و دیگران از این ارتباط بهره ببریم.

این مرجع تقلید همچنین با تاکید بر لزوم عدم اختلاف و تفرقه و رعایت اتحاد و همدلی در کشور برای پیشبرد امور افزود: حفظ این روحیه امیدواری در مردم حائز اهمیت است و مطمئن هستیم که مشکلات با حسن تدبیر جنابعالی برطرف خواهد شد و همواره دعاگوی رییس جمهوری و مسوولان هستم.

تلاش برای بهبود شرایط زندگی مردم، اصلی ترین اولویت دولت تدبیر و امید است

رییس‌جمهور در دیدار با حضرت آیت‌الله العظمی وحید خراسانی با اشاره به تلاش و برنامه ریزی دولت یازدهم برای ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال پایدار برای جوانان کشور گفت: رسیدگی و توجه به بهبود شرایط زندگی مردم اصلی‌ترین اولویت دولت تدبیر و امید است.

حسن روحانی روز جمعه با حضور در بیت حضرت آیت‌الله العظمی وحید خراسانی در قم، با بیان این‌که «دیدار با علما و مراجع عظام تقلید همواره ره‌آورد و توشه خوبی برای دولتمردان در ادامه مسیر خدمت به مردم داشته است»، افزود: با تلاش دولت، امروز فضا و فرصت خوبی برای فعالیت اقتصادی و تعامل با کشورهای خارجی فراهم شده و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری گسترده‌ای نیز در استان‌های کشور برای توسعه تولید و اشتغال ایجاد شده است.

وی همچنین ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دولت در حوزه های مختلف، ادامه داد: دولت در سال ٩٤ باوجود شرایط نامناسب اقتصاد جهانی و کاهش شدید قیمت نفت توانست بدون استقراض کشور را اداره کند.

وی با اشاره به برخی اقدامات دولت در حوزه آموزش، فرهنگ و دانشگاه‌ها گفت: پاسداری از فرهنگ، اخلاق و اعتقادات مردم و بویژه نوجوانان و جوانان، از موضوعات مهم برای دولت به شمار می‌رود.

رییس‌جمهور با اشاره به ضرورت ادامه تلاش در راستای جلوگیری از ترویج تفکر ایران هراسی در دنیا، خاطرنشان کرد: امروز دنیا می داند که ایران اهل منطق و تعامل سازنده است و در مبارزه با گروه‌های تکفیری و تروریستی پیشگام است.

وی با بیان این‌که «امروز ایران در منطقه پر آشوب خاورمیانه در بهترین شرایط ثبات و امنیت قرار دارد و برگزاری پرشور و همراه با آرامش انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری موجب امیدواری بیشتر مردم شده است، بر ادامه تلاش و کمک به تقویت ثبات و امنیت مردم منطقه تاکید کرد.

حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی نیز در این دیدار، ضمن آرزوی توفیق برای دولت در مسیر خدمت بیشتر به مردم و حل مسایل کشور، گفت: باید در انجام تمام امور به دستورات قرآن عمل کنیم، و شما و دولت نیز با توکل بخداوند متعال و توسل به سیره اهل بیت (ع) بر همه مشکلات فائق خواهید شد.

این مرجع عالیقدر جهان تشیع، همچنین با تبریک میلاد مسعود حضرت صاحب الزمان (عج)، اظهار داشت: در مسایل داخلی باید مسوولیت‌ها را بر اساس امانت و تخصص واگذار کرد و در ارتباط با کشورهای جهان نیز با زبان نرم و خوش سخن بگوییم و بتوانیم تعاملی سازنده با آن‌ها داشته باشیم.

حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی همچنین بر ضرورت تلاش بیشتر مسوولان کشور برای رفع مشکلات اشتغال و ازدواج جوانان تاکید کردند.

***

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی صبح جمعه در بدو ورود به قم از سوی استاندار و جمعی از مقامات ارشد محلی مورد استقبال قرار گرفت.

رحمانی فضلی وزیر کشور، محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین انصاری معاون پارلمانی رییس جمهور، شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهوری و آشنا مشاور رسانه ای رییس جمهوری ،دکتر روحانی را در این سفر همراهی کردند.

دیدار با مراجع عظام تقلید و زیارت بارگاه نورانی حضرت فاطمه معصومه(س) از برنامه های دکتر روحانی در سفر به استان قم بود.

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 167 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:09

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نتایج سفر خود به سنگاپور گفت: معاون نخست وزیر و رئیس کل بانک مرکزی سنگاپور اعلام کردند بخشنامه ای صادر کردند که هیچ مشکلی برای ارتباطات بانکی بین ایران و سنگاپور وجود ندارد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی در تشریح نتایج برنامه های سفر خود به سنگاپور عنوان کرد؛ مناسبات ایران و سنگاپور در زمینه های زیر بنایی مثل ساخت هتل ، ساخت بیمارستان همچنین در زمینه گاز و پتروشیمی و مسایل پولی ، مالی و سرمایه گذاری های مشترک گسترش می یابد.

به گزارش انتخاب، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در پی دعوت وزیر صنعت و تجارت سنگاپور و رییس فدراسیون اتحادیه تجار و صنایع به همراه آقای جلال پور رییس اتاق بازرگانی ایران به همراه شرکتهای متعدد ایرانی به خصوص شرکتهای وابسته به صندوقها به سنگاپورسفر کردیم.

ربیعی افزود : جلسه ای با حضور 150 شرکت سنگاپوری برگزار شد و در این نشست زمینه های کاری در ایران معرفی شد و برخی تفاهمات کاری انجام شد.

وی افزود : تفاهمات انجام شده عمدتا" حول محور ساخت های زیر بنایی مثل ساخت هتل ، ساخت بیمارستان و نیز  در زمینه گاز و پتروشیمی و زمینه های دیگری مثل مسایل پولی ، مالی و سرمایه گذاری های مشترک (فاینانس ) بود.

ربیعی خاطر نشان کرد: همچنین در این سفر با معاون نخست وزیر سنگاپور ملاقاتی صورت گرفت و ایشان از آقای سیف رییس کل بانک مرکزی برای سفر به این کشور دعوت کرد. علاوه بر این ملاقاتهای جداگانه  و خوبی نیز با وزیر امور خارجه و وزیر توسعه منابع انسانی که وزیر کار محسوب می شود و نیز وزیر صنعت ، معدن و تجارت  انجام شد.

ربیعی تصریح کرد:  معاون نخست وزیر سنگاپور و رییس کل بانک مرکزی  در این نشستها اعلام کردند بخشنامه ای صادر کردند که هیچ مشکلی برای ارتباطات بانکی بین ایران و سنگاپور وجود ندارد و خواهان این بودند که کاربه سرعت  آغاز شود . علاوه بر این در مورد ویزا هم مساعدتهای لازم را انجام خواهند داد تا تجار ایرانی به راحتی به سنگاپور سفر نمایند.

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 139 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:03

ایران پنجمین بازار بزرگ صادرات نیوزیلند در سال 1980 میلادی بود.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

'موری مک کالی' وزیر امور خارجه نیوزیلند روز شنبه برای مذاکره با مقامات بلندپایه کشورمان و امضای موافقتنامه همکاری اقتصادی وارد تهران می شود.


به گزارش انتخاب، 'جلال الدین نمینی میانجی' سفیر ایران در نیوزیلند روز جمعه  ضمن اعلام این مطلب، گفت که وزیر امور خارجه نیوزیلند در سفر دو روزه خود به تهران با 'محمدجواد ظریف' همتای ایرانی خود، 'محمود حجتی' وزیر جهاد کشاورزی و برخی دیگر از مقامات کشورمان برای توسعه همکاری های دو جانبه به ویژه مناسبات اقتصادی رایزنی می کند.

وی اعلام کرد در این سفر توافقنامه همکاری های کشاورزی دو کشور بین 'موری مک کالی' و وزیر جهاد کشاورزی نیز امضا خواهد شد.

گفت گو برای از سرگیری اجلاس کمیسیون های همکاری های سیاسی – اقتصادی دو کشور از دیگر موضوعاتی است که در این سفر مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

سفیر ایران در نیوزیلند با اشاره به اینکه آخرین دوره این اجلاس پنجسال پیش برگزار شد، گفت که نشست کمیسیون های همکاری های سیاسی – اقتصادی دو کشور به ریاست معاونین وزارت امور خارجه دو طرف برگزار و مناسبات ایران و نیوزیلند به صورت جامع مورد بررسی قرار می گرفت.

رادیو نیوزیلند نیز روز جمعه اعلام کرد که موری مک کولی، وزیر امور خارجه این کشور در تهران با مقامات کشورمان در مورد مسائل امنیتی منطقه خاورمیانه و روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور رایزنی خواهد کرد.

سفر روز شنبه وزیر امور خارجه نیوزیلند به تهران دومین سفر وی به کشورمان طی حدود 11 ماه گذشته است.

سفیر کشورمان در ادامه گفت که  یک هیات بزرگ اقتصادی از بخش خصوصی نیوزیلند طی چند ماه آینده برای گسترش مناسبات و رایزنی به منظور همکاری های دو جانبه به ایران سفر می کند.

'نمینی میانجی' احتمال داد یکی از وزیران اقتصادی نیوزیلند در صدر این هیات بزرگ اقتصادی عازم تهران شود.

نیوزیلند به طور رسمی تحریم های خود علیه ایران را از بهمن ماه سال گذشته لغو کرد و مسیر تجارت دو کشور هموار شد.

ایران پنجمین بازار بزرگ صادرات نیوزیلند در سال 1980 میلادی بود.

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 167 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:03

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 داعش با انتشار تصاویری مدعی شده بود که با بمبی دست‌سازی که در یک قوطی فلزی آب‌معدنی جاسازی شده بود، این هواپیمای مسافربری را سرنگون کرده است.

به گزارش انتخاب، به دنبال سقوط هواپیمای مسافربری خطوط هوایی مصر رسانه‌های اروپایی گزارش دادند، رئیس سازمان اطلاعات فرانسه حدود یک هفته پیش از وقوع این حادثه هشدار داده بود.

به گزارش روزنامه دیلی میل، اخیرا سخنگوی وزارت هواپیمایی مصر اعلام کرده که هواپیمای مسافربری پرواز MS804 که با 66 مسافر بر فراز دریای مدیترانه گم شد، به احتمال بسیار زیاد در دریا سقوط کرده است. هنوز علت سقوط این هواپیما رسما اعلام نشده اما هفت ماه بعد از آن رخ می دهد که یک هواپیمای مسافربری روسیه در اثر انفجار بمب بر فراز صحرای سینای مصر سقوط کرد.

داعش با انتشار تصاویری مدعی شده بود که با بمبی دست‌سازی که در یک قوطی فلزی آب‌معدنی جاسازی شده بود، این هواپیمای مسافربری را سرنگون کرده است.

پاتریک کالوار، رئیس سازمان اطلاعات داخلی فرانسه چند روز پیش در تاریخ 10 مه به کمیته دفاع ملی پارلمان کشورش گفته بود که داعش در حال برنامه‌ریزی برای شکل جدیدی از حملات تروریستی است.

پایگاه اینترنتی "لوکال" به نقل از کالوار گزارش داد،‌ ما با خطر روبرو شدن با شکل جدیدی از حملات روبرو هستیم. در این کمپین تروریستی برنامه این است که بمب ها در مکان‌هایی که جمعیت زیادی در آنها جمع می شوند گذاشته شوند و با چند برابر کردن این نوع حملات قرار است یک فضای رعب انگیز ایجاد شود.

وی اشاره ای به حوادث مربوط به سرنگون شدن هواپیماهای مسافربری نکرده اما گفت که به اعتقاد وی فرانسه کشوری است که با بیشترین تهدید از سوی داعش مواجه است. کالوار همچنین هشدار داده بود که القاعده همچنان تهدیدآمیز بوده و تمام تلاشش را می کند تا وجهه خود را به عنوان یک بازیگر مهم به ویژه در مغرب و شبه جزیره عرب بازیابی کند.

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 174 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:03

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هفته نامه خبری-تبیینی خط حزب الله متعلق به موسسه حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در سی و سومین شماره خود در گزارشی ویژه درخصوص تاکید رهبر انقلاب اسلامی به مسئولین برای رفع آسیب های اجتماعی بخش‌هایی منتشر نشده از بیانات اخیر رهبر انقلاب خطاب مسئولان را منتشر کرد. 

به گزارش «انتخاب»، پاراگراف‌های داخل متن نقل قول های مستقیم از رهبر معظم انقلاب است.

تاکید رهبر انقلاب اسلامی به مسئولین برای کار فوق‌العاده، فوق‌عادت و مضاعف در حـوزه رفـع آسیب‌های اجتماعی

مردم عائله ما هستند

زلزله‌ی بم که آمد، خانه‌های مردم همه تخریب شد مردان،  زنان و کودکان زیادی زیر آوار باقی مانده بودند. شدت آسیب‌ها و لطمات به حدی بود که مردم مستأصل مانده بودند. ۲۶ هزار کشته و ۳۰ هزار زخمی عدد کمی نبود. چشم همه‌ی مردم داغدار به مسئولین بود بلکه کاری کنند. هنوز چند ساعت از حادثه نگذشته بود که رهبر انقلاب در پیامی، از همه‌ی مسئولین خواستند که با همه‌ی توان به کمک مردم بشتابند. اما ایشان به همین پیام اکتفا نکردند. دو سه روز از زلزله نگذشته بود که شخصا وارد بم شدند تا از نزدیک در جریان کمک‌های امدادی قرار بگیرند. اما این اولین و آخرین بازدید ایشان از بم نبود. ۱۸ روز بعد از آن، مجددا رهبر انقلاب وارد بم شدند. این بار با لباس مبدل به میان مردم رفتند و از نزدیک با آنها حرف زدند و مشکلات‌شان را شنیدند. مردم که "آقا" را دیدند، آرام شدند.

آسیب‌های اجتماعی مانند آسیب‌های طبیعی‌اند؛ مانند زلزله که می‌تواند بنای خانه‌ها را تخریب کند، این آسیب‌ها بنیان خانواده و اجتماع را برهم می‌ریزد. اگر به موقع و به‌هنگام شناخته شود و یا پیشگیری شود، احتمال کاهش خسارت‌ها افزایش خواهد یافت. اما اگر نسبت به آن غفلت شود؛ خدای نکرده ممکن است بنای جامعه را متزلزل کند. «درست است که ما در کشور در درجه‌ی اول مسئله اقتصاد را داریم و خود مشکلات اقتصادی هم [به عنوان] یکی از آن عوامل ریشه‌ای این مفاسد، مورد توجه ما است، لکن مسئله‌ی مفاسد اجتماعی با شرحی که در جلسه‌ی قبل داده شد، یکی از بیماریهایی است که هر روزی که بر آن بگذرد و علاج نشود، عمق بیشتری پیدا می‌کند و علاجش دشوارتر خواهد شد. لذا مسئله فوق‌العاده مهم است.۹۵/۲/۱۱» شاید از نگاه جامعه‌شناسانه، وجود آسیب‌های اجتماعی در هر اجتماع بشری امری طبیعی باشد، اما در شأن کشوری که آرمان «ساخت تمدن نوین اسلامی» دارد، به هر میزان، ولو اندک هم شایسته نیست. بنابراین گرچه در خصوص مقابله با آسیب‌های اجتماعی کارهایی شده است اما یقینا کافی نیست. برای حل آن، باید کار شبانه‌روزی کرد. «توقعات بیشتر از اینها است... اهمیت کار را، بزرگی مسئولیت را، خطرات ناشی از آن را آدم توجه بکند، آن وقت می‌فهمد که چه قدر باید در این زمینه تلاش کرد و شب و روز نشناخت.۹۵/۲/۱۱» ممکن است حتی در کوتاه‌مدت، نتایج این تلاش شبانه‌روزی مشخص نشود اما نفس تلاش مسئولین، برای مردم مایه‌ی آرامش و مرهم است. «یک اشکالی که در کارهای بلند مدت هست و آن اینکه غالباً مجریان علاقه‌ای به کارهایی که تأثیراتش بلند مدت است ندارند؛ طبیعت انسان است... چون مردم این آسیبها را در زندگی لمس می‌کنند... وقتی می‌بینید یک دولتی است که دنبال علاج این آسیبها است، نفس این تلاش مردم را خرسند می‌کند، راضی می‌کند، امیدوار می‌کند.۹۵/۲/۱۱» اما چگونه یک مسئول یا یک عنصر مؤمن و انقلابی می‌تواند این کار بلندمدت را شبانه‌روزی و با تمام وجود پی ‌بگیرد و خسته نشود؟ وقتی که حس کند خود او، جزئی از آن خانواده است و مشکل مردم، مشکل اوست. «ما مردم را باید عائله‌ی خودمان بدانیم. ما مسئولین کشوریم دیگر... این ملت، این کشور، این مرزها، این فضای زندگی، عائله‌ ما است. به مسئله‌ی آسیبهای اجتماعی در سطح کشور جوری نگاه کنیم که اگر این آسیب در داخل خانواده‌ی خود ما بود، آن‌جور نگاه می‌کردیم. اگر بنده یک بچه‌ی معتاد داشته باشم چه حالی دارم؟ اگر کسی در خانه یک دختر فراری از...

  خانه داشته باشد چه حالی دارد؟ تصورش را بکنید، اگر این دختر از خانه‌ی دیگری هم فرار کرد، ما باید همان احساس را به خودمان تلقین کنیم ولو طبیعتاً نداشته باشیم... ما باید به این قضیه در سطح جامعه حساس باشیم و به فکر علاج باشیم... ما در واقع اهتماممان به وضعیت مردم مثل اهتماممان به داخل خانواده‌ی خودمان باشد.۹۵/۲/۱۱» اما در مقابله با آسیب‌های اجتماعی نباید به کارهای معمولی و جاری دستگاه‌ها اکتفا شود و هر از گاهی برای رفع تکلیف گزارشی‌ داده شود. تاکید رهبر انقلاب اسلامی در جلسات مختلف بر کار جهادی مستمر ویژه است. «انتظارم از مجموعه‌ی حاضر کارهای فوق العاده است؛ یک کارهایی هست که کارهای طبیعی دستگاه شما است و باید انجام بدهید، لابد هم انجام می‌دهید، بعد از این هم-این جلسه و امثال این جلسه باشد یا نباشد-انجام می‌دهید؛ این چیزی نیست که ما را قانع کند؛... یک کار فوق عادت انجام بگیرد، یک تلاش مضاعف انجام بگیرد.۹۵/۲/۱۱» همچنین در این موضوع مهم نیز مانند اقتصاد مقاومتی که همه‌ی دستگاه‌ها باید وسط میدان بیایند «همه‌ی دستگاه‌ها باید نقش آفرینی کنند؛ هم دستگاه‌های دولتی-منظورم قوه‌ی مجریه است-هم دستگاه‌های غیر قوه‌ی مجریه مثل مجلس، مثل قوه‌ی قضائیه، مثل نهادهای انقلابی. همه باید نقش آفرینی کنند، باید نقش خودشان را، سهم خودشان را مشخصاً پیدا کنند، بفهمند چه هست، و آن سهم را به بهترین وجهی، با شتاب متناسب انجام بدهند.۹۵/۲/۱۱» نقش دستگاه‌های تبلیغاتی نیز در این کار اهمیت زیادی دارد اما بعضاً تاکنون نقش‌آفرینی مؤثری نداشته‌اند «عدم توجیه فرض کنید سازمان تبلیغات یا دفتر تبلیغات نسبت به این قضیه موجب می‌شود که در این زمینه کار نکنند. خب ما این همه امکانات داریم... باید دنبال کنند.... مجموعه‌ی صدا‌وسیما باید مطلع بشوند از آنچه که واقعیت کار است تا بتوانند برنامه‌ریزی کنند، صدا‌وسیما خیلی می‌تواند نقش ایفا کند.۹۵/۲/۱۱» اما در مقابل این عملیات جهادی و مقاوم‌سازی اجتماعی، نباید از عوامل مزاحم و ضد عملیات هم غفلت شود؛ مثلاً «وقتی که ما در جشنواره فجرمان فیلم‌هایی نشان داده می‌شود که اصلاً سوق می‌دهد مردم را به سمت این مفاسد اجتماعی، در واقع فرهنگسازی ضد این جهت را داریم انجام می‌دهیم؛ باید مراقبت بشود، باید به اینها توجه بشود.۹۵/۲/۱۱»  و در آخر آنچه که هم برای مسئولان، و هم برای مردم -به‌ویژه جوانان مؤمن و انقلابی- وظیفه ایجاد می‌کند، به میدان آوردن ظرفیت‌ها و نیروهای مردمی است؛ «نیروهای مردمی خیلی می‌توانند کمک کنند و کمک هم می‌کنند، منتها برنامه می‌خواهد که چه‌جوری از نیروهای مردمی استفاده کنیم. جذب دلهای مردم و جذب کمکهای مردم-چه کمکهای مالی‌شان چه کمکهای فکری و بازویی‌شان-خیلی هنر می‌خواهد و این برنامه‌ریزی لازم دارد. ۹۵/۲/۱۱» در این کار پر اهمیتی که برای آن نباید شب روز و شناخت، نیز دست معجزه‌گر مردم که عنایت الهی را به‌دنبال دارد، راهگشا خواهد بود؛ این را تجربه‌ی انقلاب اسلامی ثابت کرده است؛ مهم این است که نیروی حزب‌اللهی این عرصه را نیز سنگری برای انقلابی‌گری و جهاد خود بداند، که «جهاد فقط شمشیر گرفتن و جنگ کردن در میدان قتال نیست؛ جهاد شامل جهاد فکری، جهاد عملی، جهاد تبیینی و تبلیغی، و جهاد مالی است. ۹۵/۲/۲۹»

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 165 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:02

دونالد ترامپ نامزد پیشتار رقابتهای انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه ام اس ان بی سی گفت که در صورت ورود به کاخ سفید علیه بشار اسد اقدام نظامی نمیکند و ابتدا به سراغ داعش می‌رود.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دونالد ترامپ گفت که در صورت ورود به کاخ سفید علیه بشار اسد اقدام نظامی نخواهد کرد.

به گزارش انتخاب، دونالد ترامپ نامزد پیشتار رقابتهای انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه ام اس ان بی سی گفت که در صورت ورود به کاخ سفید علیه بشار اسد اقدام نظامی نمیکند و ابتدا به سراغ داعش می‌رود.

وی با اشاره به اینکه علیه سوریه از اقدام نظامی استفاده نخواهد کرد، تاکید کرد که آمریکا را درگیر عراق و یا لیبی نخواهد کرد.

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 159 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:02

 یادگار امام با اشاره به «احیاء تفکر دینی» به عنوان پیام انقلاب اسلامی، گفت: اگر امروز از این گفتمان مراقبت نکنیم، آسیب‌های آن را شناسایی نکنیم و کسانی که صاحبان، حافظان و حاملان این گفتمان هستند واقعا متعلق به آن نباشند گفتمان انقلاب اسلامی ممکن است به ضدّ خود تبدیل شود.

به گزارش انتخاب به نقل از جماران، حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار اعضای شورای سیاستگذاری همایش بین‌المللی اسلام سیاسی امام خمینی و جهان معاصر که در جماران برگزار شد، با بیان اینکه «انقلاب اسلامی ایران یک مقطع بزرگ تاریخ معاصر جهان است»، به سه گام این انقلاب اشاره و اظهار کرد: تغییر نظام سیاسی اولین گام انقلاب اسلامی است که مانند سایر انقلابات سیاسی دنیا منجر به تغییر مدیران و نیز سیستم سیاسی کشور شد.

وی دومین تغییر انقلاب اسلامی را دگرگونی در جایگاه طبقات اجتماعی ذکر کرد و افزود: از علل تفاوت بنیادین انقلاب ما با تحولات قبل از خود این است که طبقات اجتماعی را در هم ریخت؛ البته این اتفاق با عوارضی همراه بود اما باعث تحول اجتماعی شد و بسیاری از کسانی که اکنون در طبقات بالا نشسته‌اند پیش از انقلاب طبقه اجتماعی متفاوتی داشتند.

یادگار امام با اشاره به خطبه‌ای از نهج البلاغه که مرحوم آیت‌الله طالقانی در ابتدای انقلاب بدان اشاره می‌کردند، یادآور شد: امیرالمومنین(ع) پس از پذیرش حکومت فرمودند «قسم به خدا، من شما را آزمایش خواهم کرد و شما را غربال خواهم نمود تا بالا و پایین شوید. آن‌هایی که به ناحق بالا رفته، پایین آیند و آن‌هایی که به ظلم عقب مانده‌اند جلو افتند و در جایگاه خویش قرار گیرند». اتفاقی که در دهه 1360 رخ داد این بود که یک طبقه متوسط بسیار فربه شکل گرفت که هم پشتوانه اصلی انقلاب شد و هم مانع هرگونه به هم ریختگی در تداوم انقلاب گردید؛ این طبقه ساختار اصلاح گرانه قوی در جامعه ایجاد کرد تا آن را همواره در مقابل آفت‌های درونی واکسینه کند.

سیدحسن خمینی، رقم زدن انقلابی فراتر از مرزهای تاریخی و جغرافیایی را سومین گام انقلاب اسلامی خواند و گفت: این مسأله در مورد چند انقلاب بزرگ دیگر دنیا نیز صدق می کند؛ مانند انقلاب روسیه که سوسیالیسم پیام اصلی آن بود و به مدت هفتاد سال در تمام دنیا در راستای آن احزاب، گروه‌ها، کمینترن بین‌الملل و حرکت‌های مختلفی ایجاد شد تا این پیام فراگیر شود، اگرچه ابزارهایی همچون سلاح اتمی، جنگ سرد و... نیز پشتوانه آن بود. در انقلاب فرانسه نیز که با اشتباهات فراوانی به وقوع پیوست، جامعه این کشور پس از خسته شدن از روند طی شده، به دستاوردی به نام نظام دموکراتیک در مقابل نظام استبدادی رسید و در آمریکا در جریان جنگ‌های شمال و جنوب نهضت ضد برده‌داری شکل گرفت که پیامی فراتر از تاریخ و جغرافیای آمریکا داشت.

وی با اشاره به پیام بزرگ انقلاب اسلامی ایران، تصریح کرد: ممکن است پیام انقلاب ما غلط فهمیده شده باشد اما این مشکل مانند بسیاری از حرکت‌های بزرگ است؛ همانگونه که امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند «هَلَکَ فِیَّ رَجُلَانِ مُحِبٌّ غَالٍ وَ مُبْغِضٌ قَالٍ» (دو تن به خاطر من تباه شدند: دوستی که اندازه نگاه نداشت و دشمنی که بغض- مرا- در دل کاشت).

یادگار امام احیاء تفکر دینی، تمدن اسلامی و بازگشت به معنویت را پیام انقلاب اسلامی خواند و یادآور شد: قرائت غلط از این پیام در جریاناتی چون داعش نمود پیدا می‌کند که نمی‌توان آن را فرزند مشروع و خود خواسته انقلاب اسلامی ایران خواند و از سوی دیگر مخالفانی هستند که از سردمداران کفر جهانی ریشه می‌گیرند و این معنویت را برنمی‌تابند.

وی افزود: در میان این مخالفت‌ها و برداشت‌های غلط، صاحبان اندیشه انقلاب موظفند که پیرایه‌های افراط و تفریط را از گفتمان سیاسی امام و انقلاب اسلامی بزدایند. ما باید در مقابل این پیرایه‌ها که از یکسو در بنیادگرایی اهل سنت در داعش بروز می‌یاید و بازگشتی مرتجعانه، مبتذل و خبیث است که در هیچ دوره‌ای قابل دفاع نیست و از طرف دیگر در قالب جریانات مخالف احیاء معنویت در جامعه انسانی بروز می‌یابد، بایستیم.

سید حسن خمینی دوره‌های 40، 50 ساله را مقطع کودکی گفتمان‌های اثرگذار دانست و یادآور شد: گفتمان انقلاب اسلامی به تازگی شراره گرفته است و یکی دو نسل باید بگذرد تا به اوج خود برسد و سپس به مرحله ثمردهی برسد؛ همانگونه که در سایر گفتمان های تاریخی دیده‌ایم در دوره‌های ده تا 15 سال اول جوانه می‌زنند و سپس رشد می‌کنند، اما اگر امروز از این گفتمان مراقبت نکنیم، آسیب‌های آن را شناسایی نکنیم و کسانی که صاحبان، حافظان و حاملان این گفتمان هستند واقعا متعلق به آن نباشند گفتمان انقلاب اسلامی ممکن است به ضدّ خود تبدیل شود.

وی ادامه داد: گفتمان انقلاب اسلامی فراتر از گفتمان سیاسی است و باید آن را گفتمان اسلام حقیقی دانست که بر گرفته از اندیشه مهدویت راستین است؛ گفتمانی که بازگشت جامعه جهانی به معنویت، دین، خدا و تأثیرگذاری عالم ماوراء الطبیعه در زندگی ماست و مغایر است با انواع و اقسام گفتمان‌ها که عمدا یا غیرعمد برای گمراهی آن ایجاد شده است.

یادگار امام گفت: حقیقت اسلام توحید و نبوت است و واقعیت نبوت، امامت و ولایت است که روح آنها در هویت مهدویت مستتر شده است.

وی با بیان اینکه ما همه امیدواریم که شاهد بر پایی نظام عدالت و معرفت مهدوی باشیم، افزود: جهان تشنه آرامش و حقیقت است و این جز در جامعه‌ای که در آن آرمان های حجت ابن الحسن(ع) تحقق یافته باشد ممکن نیست و انقلاب اسلامی مقدمه انقلاب جهانی حضرت صاحب الامر(عج) است.

سید حسن خمینی برگزاری چنین همایش‌هایی خصوصا در فضای جهان اسلام را بسیار مهم و مورد نیاز ارزیابی کرد و اظهار داشت: در داخل ایران این گفتمان را می‌شناسیم و حاملان آن نیز حضور دارند و می‌توانند همیشه در مورد گفتمان سخن بگویند و لذا کسانی هم که از این گفتمان تخلف می‌کنند خطایشان آشکار می‌شود اما پیام جهانی این گفتمان محتاج آن است که دائما افرادی از سراسر جهان نسبت به موضوع آگاه شوند.

وی با تشکر از دست اندرکاران همایش بین‌المللی اسلام سیاسی امام خمینی و جهان معاصر، دکتر صالحی را دارای همت بالا و شناخت و دغدغه لازم نسبت به موضوع همایش دانست و تأکید کرد: هرچه زمان می‌گذرد، نیاز به چنین همایش‌هایی بیشتر می‌شود.

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 357 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:02

دولت ونزوئلا اعلام کرد روزهای جمعه و شنبه به انجام تمرینات نظامی در کشور با مشارکت همه بخش های نظامی و مردم در مقابل تهدید ها ومداخله نظامی ، خواهد پرداخت.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا چندین روز پیش و پس از انتقاد از یک کمپین علیه دولت که به دنبال ایجاد شرایط برای یک مداخله نظامی می‌ باشد افزون بر پرواز یک هواپیمای آمریکایی با مکانیسم جاسوسی در خاک ونزوئلا ، پیش خبر این تمرینات نظامی را داده بود .

به گزارش انتخاب، در این رابطه ، «ولادیمیر پادرینو» وزیر دفاع ونزوئلا روز پنجشنبه درخواست کرد که ملت به این تمرین های نظامی که به عنوان 'استقلال 2016 ' توصیف شده ا‌ند ، بپیوندند .

پادرینو تصریح کرد که در این مانورها ، اعضای 7 منطقه دفاع همه جانبه ، 24 ناحیه دفاع همه جانبه و 99 بخش دفاع همه جانبه شرکت خواهند کرد و اضافه کرد که یک عامل اصلی‌ تمرینات نظامی ، شبه نظامیان خواهند بود .

وی خاطرنشان ساخت :اینها ، مانورهایی هستند که در ارتباط با تهدید ها‌، نه تنها در ونزوئلا بلکه در تمام جهان برای اجرای سیستم دفاعی کشور صورت گرفتند . مادورو ، فرمانده کل قوا دستور العمل هایی‌ را برای انجام این تمرینات فرمان داده که در نقشه های فرماندهی استراتژیکی عملیاتی نیروهای مسلح برنامه ریزی شده است .

وزیر دفاع افزود که نیروهای مسلح نیاز به ادامه آموزش به دلیل وقایعی که در ماه های اخیر و به طور خاص آنچه که مربوط به فرمان «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا است اتفاق افتاده و در آن اوباما ، مردم صلح جو نظیر ونزوئلا را به عنوان یک تهدید فوق العاده برای امنیت آمریکا قلمداد کرد ، دارند .

پادرینو تصریح کرد :این امر ، نیروهای مسلح بولیواری را برای ادامه آموزش آمادگی عملیاتی در آماده باش قرار داده است .هدف این تهدید ها چیز دیگری جز شکستن انقلاب بولیواری ، شکستن انقلاب و شکستن اتحاد های استراتژیکی نیست .

وزیر ونزوئلایی همچنین گفت: تهدیدهای خارجی‌ قصد استقرار دوباره مدل نئولیبرال در ونزوئلا و در منطقه که آنها را دیدیم و تجربه کردیم را دارند .

وی خاطرنشان ساخت که تمرینات مذکور ، مانورهای بی‌ سابقه ای در کشور هستند که همه بخش های دفاع همه جانبه و مردم برای دفاع از کشور در آن شرکت می‌ کنند .

پادرینو گفت :تمرینات بسیار جالبی‌ خواهند بود .ما درخواست می‌ کنیم که مردم به نبرد مسلحانه نیروهای مسلح بولیواری و نبرد غیر مسلحانه بپیوندند .ونزوئلا از نظر استراتژیکی ، یک کشور دفاعی است اما برای حفظ استقلال و حاکمیت ملی‌ از تهاجمی بودن صرف نظر نمی‌ کنیم .

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 161 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:59

رییس‌جمهور در دیدار با حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی حوزه‌های علمیه، بویژه حوزه علمیه قم و مراجع عظام تقلید را یکی از بزرگترین پشتوانه‌ها و سرمایه‌های معنوی و فرهنگی ملت و دولت دانست.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس‌جمهور در دیدار با حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی حوزه‌های علمیه، بویژه حوزه علمیه قم و مراجع عظام تقلید را یکی از بزرگترین پشتوانه‌ها و سرمایه‌های معنوی و فرهنگی ملت و دولت دانست.

به گزارش انتخاب،  حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز جمعه با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در قم، گفت: در ترسیم راهبرد فرهنگی کشور و در صحنه نگه داشتن مردم، حوزه نقش اساسی دارد.

وی با تشریح برنامه‌ ها و دستاوردهای دولت یازدهم در عرصه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، از حوزه‌های علمیه، مراجع عظام تقلید و بویژه حضرت آیت الله مکارم شیرازی که در تمام مراحل و سختی ها، از دولت پشیبانی کرده اند، سپاسگزاری کرد.

وی با ارائه آمار و استنادات اظهار کرد: در حوزه‌های علمی و فرهنگی و بویژه در مدارس و دانشگاه ها، حرکت خوب و رو به رشدی در کشور انجام گرفته که این روند باید با شتاب بیشتری ادامه یابد.

وی برقراری آرامش در بازار اقتصادی کشور، کاستن از نرخ تورم و رشد یک درصدی در سال ۹۴ به رغم کاهش بهای نفت را، از جمله دستاوردهای دولت برشمرد و تاکید کرد: تمام تلاش دولت یازدهم رسیدن به نرخ رشد ۵ درصدی در سال جاری است.

رییس‌جمهور افزود: در بحث اشتغال به رغم اینکه طی سالهای گذشته اشتغال خالص تقریبا صفر بود، اما این رقم از سال ۹۳ افزایش یافت و روند اشتغالزایی با ایجاد رونق در کشور، ادامه می‌یابد.

وی ابراز امیدواری کرد که با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های حوزه‌های علمیه که در تاریخ کشور همیشه پیشتاز بوده‌اند و امروز نیز این پیشتازی را حفظ کرده‌اند، جایگاه ایران اسلامی در منطقه و جهان بیش از پیش ارتقا یابد.

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی نیز در دیدار رییس‌ جمهوری اسلامی ایران، با قدردانی از تلاش های دولت یازدهم برای اعتلای ایران اسلامی، تصریح کرد: دولت برای بهبود وضعیت کشور و رسیدگی به وضعیت محرومان و اقشار ضعیف جامعه اقدامات زیادی انجام داده و در این مسیر به موفقیت های خوبی نیز دست یافته است که باید با عزم بیشتر و حمایت همگان ادامه یابد.

مرجع عالیقدر جهان تشیع در این دیدار که صبح پنج‌شنبه و در بیت معظم له برگزار شد، خطاب به حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی افزودند: شما رییس جمهوری موفقی هستید و با وجود همه مشکلاتی که بخشی از آن میراث گذشته و بخش دیگر نیز شیطنت اجانب و بیگانگان است، به تلاش های خود برای ساختن کشور ادامه می‌دهید.

وی با تاکید بر این‌که «نباید انتظار داشت که مشکلات یک شبه حل شود»، گفت: برای رفع این مشکلات زحمات زیادی متقبل شده اید و بحمدالله موفقیت های خوبی نیز نصیب دولت شده است که باید با جدیت بیشتر برای خدمت به مردم و بویژه محرومان ادامه یابد.

حضرت‌ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با تاکید بر ضرورت تقویت وحدت در جامعه تاکید کرد: برخی با ایراد گرفتن های بدون توجه به امکانات و حتی ارائه یک پیشنهاد برای رفع مشکلات، به دنبال مایوس کردن مردم هستند و این در حالی است که انتقاد کردن صرف، و بدون ارائه پیشنهاد، عادلانه و منصفانه نیست.

وی در همین ارتباط ضرورت پرهیز از جناح گرایی و توجه به منافع ملی را خاطرنشان کرد و گفت: متاسفانه برخی هنوز جناحی فکر می کنند که معنای آن، فدا کردن منافع ملی به پای منافع جناحی است؛حرکتی که همگان بشدت باید از آن پرهیز کنند.

این مرجع عالیقدر جهان تشیع در ادامه با ارائه رهنمودهایی در حوزه های اقتصادی و فرهنگی اظهار کرد: بیکاری یکی از معضلات اساسی جامعه امروز است و دولت باید با اطلاع رسانی بیشتر، دستاوردهای خود را در این حوزه برای مردم تشریح کند و برای حل قطعی مشکل اشتغال، همچنان اهتمام داشته باشد.

حضرت‌ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه، توزیع نامناسب یارانه ها را یک معضل برای اقتصاد کشور دانست و با تاکید بر ضرورت عزمی راسخ برای رفع این معضل، افزود: در حالی که کشور برای پیشبرد طرح های مرتبط با تولید و آبادانی و اشتغال بشدت نیازمند سرمایه است، مشکل بزرگ توزیع یارانه به صورت عمومی باید حل شود.

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 157 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:59

وزیر کسب و کار سوئد اعلام کرد این کشور در واکنش به افزایش قیمت نفت قصد دارد روابط خود با ایران را تقویت کند و یک دفتر جدید تجاری در تهران تاسیس خواهد کرد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر کسب و کار سوئد اعلام کرد این کشور در واکنش به افزایش قیمت نفت قصد دارد روابط خود با ایران را تقویت کند و یک دفتر جدید تجاری در تهران تاسیس خواهد کرد.

به گزارش انتخاب، در حالی که قیمت نفت پس از پشت سر گذاشتن یک سال فاجعه بار در حال ترمیم است، بسیاری از بازیگران بین المللی برای تطبیق خود با روند جدید، پیش بینی هایشان را تغییر داده اند و گروه بانکی سوئد بانک از این قاعده مستثنی نیست.

برای سوئد، اگر تجارت خود را با ایران افزایش دهد، رشد قیمت نفت دارای اثرات مثبتی خواهد بود.

روزنامه آفارسوارلدن، گزارش داد، بر اساس پیش بینی سوئد بانک، متوسط قیمت نفت در سال 2016 به 45 دلار در هر بشکه خواهد رسید و قیمت نفت در سال آینده به طور متوسط به 60 دلار خواهد رسید.

پیش بینی سوئد بانک نشان می دهد که قیمت نفت تا پایان امسال بالای 50 دلار خواهد بود و در پایان سال 2017 به نزدیکی 70 دلار خواهد رسید.

سوئد بانک هشدار داد: «پیش بینی افزایش قیمت نفت موجب افزایش تولید خواهد شد و به همین دلیل افزایش واقعی قیمت ها کمتر از رقمی خواهد بود که ما پیش بینی می کنیم.»

این روند افزایشی در بازار نفت سوئد بانک را بر آن داشته تا روابط تجاری خود با ایران ، به عنوان یکی از تولید کنندگان عمده نفت را از سر برگیرد. بعد از لغو تحریم های غرب علیه ایران، سوئد خود را برای گشایش یک دفتر جدید تجاری در تهران برای تسهیل مبادلات دو جانبه آماده کرده است.

میکائیل دامبرگ، وزیر کسب و کار سوئد گفت: « اکنون که تحریم ها برداشته شده، برای حضوری قوی تر جهت کمک به شرکت های سوئدی، این گامی مهم است. قبل از تحریم ها، ایران یکی از شرکای تجاری اصلی ما بود که این روند بعدا تغییر کرد.»

به گفته دامبرگ، علاقمندی بازار ایران به محصولات غربی بسیار زیاد است و این مسیر را برای سرمایه گذاری های احتمالی در بخش معدن، زیرساخت ها و کالاهای مصرفی هموار می سازد. این وزیر سوئدی همچنین خاطر نشان کرد که یک درصد از جمعیت حدودا 10 میلیون نفری سوئد را ایرانی تبارها تشکیل می دهند.

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 185 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:59

به دنبال سقوط هواپیمای مسافربری خطوط هوایی مصر رسانه‌های اروپایی گزارش دادند، رئیس سازمان اطلاعات فرانسه حدود یک هفته پیش از وقوع این حادثه هشدار داده بود.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به دنبال سقوط هواپیمای مسافربری خطوط هوایی مصر رسانه‌های اروپایی گزارش دادند، رئیس سازمان اطلاعات فرانسه حدود یک هفته پیش از وقوع این حادثه هشدار داده بود.

به گزارش انتخاب، به نقل از روزنامه دیلی میل، اخیرا سخنگوی وزارت هواپیمایی مصر اعلام کرده که هواپیمای مسافربری پرواز MS804 که با 66 مسافر بر فراز دریای مدیترانه گم شد، به احتمال بسیار زیاد در دریا سقوط کرده است. هنوز علت سقوط این هواپیما رسما اعلام نشده اما هفت ماه بعد از آن رخ می دهد که یک هواپیمای مسافربری روسیه در اثر انفجار بمب بر فراز صحرای سینای مصر سقوط کرد.
 
داعش با انتشار تصاویری مدعی شده بود که با بمبی دست‌سازی که در یک قوطی فلزی آب‌معدنی جاسازی شده بود، این هواپیمای مسافربری را سرنگون کرده است.
 
پاتریک کالوار، رئیس سازمان اطلاعات داخلی فرانسه چند روز پیش در تاریخ 10 مه به کمیته دفاع ملی پارلمان کشورش گفته بود که داعش در حال برنامه‌ریزی برای شکل جدیدی از حملات تروریستی است.
 
پایگاه اینترنتی "لوکال" به نقل از کالوار گزارش داد،‌ ما با خطر روبرو شدن با شکل جدیدی از حملات روبرو هستیم. در این کمپین تروریستی برنامه این است که بمب ها در مکان‌هایی که جمعیت زیادی در آنها جمع می شوند گذاشته شوند و با چند برابر کردن این نوع حملات قرار است یک فضای رعب انگیز ایجاد شود.
 
وی اشاره ای به حوادث مربوط به سرنگون شدن هواپیماهای مسافربری نکرده اما گفت که به اعتقاد وی فرانسه کشوری است که با بیشترین تهدید از سوی داعش مواجه است. کالوار همچنین هشدار داده بود که القاعده همچنان تهدیدآمیز بوده و تمام تلاشش را می کند تا وجهه خود را به عنوان یک بازیگر مهم به ویژه در مغرب و شبه جزیره عرب بازیابی کند.

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 174 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:58

ائتلاف نظامی ناتو رسما از کشور مونته‌نگرو دعوت کرد تا به عنوان بیست‌ونهمین کشور عضو این ائتلاف شود.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ائتلاف نظامی ناتو رسما از کشور مونته‌نگرو دعوت کرد تا به عنوان بیست‌ونهمین کشور عضو این ائتلاف شود.
 
به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اقدام ناتو باعث خشم روسیه شده است که پیشتر تهدید به تحریم این "کشور دوست" در صورت عضویت در ناتو کرده بود.
 
وزرای امور خارجه اعضای ناتو روز پنجشنبه با حضور میلو دوکانوویچ، نخست وزیر مونته‌نگرو پروتکل الحاق این کشور را در شهر بروکسل امضا کردند.
 
این در حالی است که 28 نهاد قانونگذار کشورهای عضو ناتو شامل مجلس سنای آمریکا باید قبل از آنکه مونته‌نگرو رسما به ناتو بپیوندد این پروتکل را تصویب کنند.
 
با این حال ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت: انتظار می‌رود که به زودی تعداد پرچم‌های به احتزاز در آمده اعضای ناتو در مقابل مقر این ائتلاف در بروکسل به 29 عدد برسد.
 
استولتنبرگ خاطرنشان کرد: مونته‌نگرو پیش از این به تلاش‌های ناتو، اتحادیه اروپا و عملیات‌های سازمان ملل کمک کرده و موجب تقویت همکاری منطقه‌ای در منطقه بالکان شده و اصلاحات مهمی را اجرا کرده است.
 
وی افزود: عضویت در ناتو به مونته‌نگرو این قابلیت را می‌دهد که به شکل‌گیری سیاست‌های ناتو کمک کند.همچنین این مساله می‌تواند ثبات و امنیت بیشتری را به منطقه آورده و نشانه واضحی باشد مبنی بر اینکه درهای ناتو به روی شرکایی که ارزش‌های یکسانی با ما داشته و آنها را تقویت می‌کنند باز است.
 
در همین حال روسیه که از بابت توسعه طلبی ناتو به سمت مرزهایش احساس تهدید می‌کند، اعلام کرده که در صورتی که مونته‌نگرو که یک کشور دوست برای روسیه است، عضو جدید ناتو شود، سیاستش را در قبال آن تغییر خواهد داد.
 
یک سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: این تهدید می‌تواند شامل محدود کردن روابط اقتصادی روسیه با این کشور و دیگر روابط باشد.
 
وی توسعه ناتو را تلاش دیگری برای تغییر دورنمای سیاسی، نظامی در اروپا به ویژه با توجه به رویه ائتلاف ناتو به منظور اجرای محدودیت علیه کشور روسیه خواند.

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 141 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:58